1. megálló: Olvasópróba 2011. augusztus 30.
2. megálló: Bemutató 2011. október 16.
3. megálló: POSZT, szakmai beszélgetés 2012. június 11-12.
1. megálló: Olvasópróba 2011. augusztus 30.
2. megálló: Bemutató 2011. október 16.
3. megálló: POSZT, szakmai beszélgetés 2012. június 11-12.
Egyik kedvenc szereped A kripli Bobby babája volt. Az előadás rendkívül sikeres volt, és prózai előadás létére nagyon hosszú szériát, 200 előadást ért meg. Szerinted mi volt a titka?
A kripli iszonyú szerencsés csillagzat alatt született. Remekül működött a Gothár által megálmodott formavilág, meg Varró Dani isteni szövege, ami szintén Gothár nagy találmánya volt. Csodálatosan játszott többek között Csomi, Schell Juci, Szombathy Gyuszi, Kulka és hát persze Lengyel Tomi. Gothárnak nagyon határozott elképzelése volt a szerepről, Tomi pedig nyitottan fogadta és szuperül megcsinálta.
Talán a téma is közrejátszott: a kis emberek elvágyódása. Ez persze mindenkiben csak vágy marad - mégis jó róla beszélni, jó róla előadást nézni.
Célegyenesbe fordult a próbafolyamat. Vészes iramban közeledik a bemutató, nemsokára találkozik az előadás a közönséggel. Egyre több dolog igazi a színpadon. A jelzésdíszlet helyét átveszi a valódi: bekerült egy letűnt, boldog kor atmoszféráját idéző szecessziós keret, egy fotografáló masina, egy kandalló; a régebbi előadásokból kölcsönvett, már nem játszó (tehát repertoár előadásban nem szereplő), az elmúlt hetekben jelzésként funkcionáló kellékek helyett megjelennek azok, amiket használni fognak a színészek az előadásban. Ahol eddig be kellett érnünk az "itt majd zene lesz"-megjegyzéssel, ott most már felcsendülnek a Dinyés Dániel által írt dallamok.
Rendelkezőpróba. Ez olyasmi a színházban, mint a szabásminta készítése a szabóműhelyben. Az anyag adott - esetünkben az Anatol az, de hogy a ruha (vagyis az előadás) milyen szabású legyen, egyenes vonalú vagy ejtett, sliccelt vagy raffolt, zsabós vagy zsebes - az most dől el. A rendező nagy vonalakban vázolja, hogy képzeli a jeleneteket. Mind tartalmilag, mind formailag. Honnan hova megy színész, honnan hová tart a jelenet. És ez az első nagy csaták időszaka is, ugyanis ekkor találkoznak a rendező és a színészek elképzelései. Különösen izgalmasan alakul ez Bálint András és Pál András - vagy ahogyan Schneider Zoltán hívja őket: a két Anatol - esetében. Az Andrások nagyon különböznek, de sok szempontból hasonlítanak is.